Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Οδηγίες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Τι χρειάζεται να κάνω για την συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2013


1. Από το Λύκειο από το οποίο αποφοίτησα θα πρέπει, αν δεν έχω, να πάρω τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).

2. Από το Λύκειο θα πάρω τη Βεβαίωση Πρόσβασης. Προσοχή! Τη βεβαίωση Πρόσβασης και το Απολυτήριο τα κρατάω στο αρχείο μου και όπου χρειαστεί καταθέτω μόνο επικυρωμένα φωτοαντίγραφα.

3. Στη συνέχεια, δημιουργώ και δοκιμάζω το Μηχανογραφικό ηλεκτρονικά μπαίνοντας στη διεύθυνση  http://exams.minedu.gov.gr .

4. Προσοχή! Δεν οριστικοποιώ το Μηχανογραφικό βιαστικά. Έχω δικαίωμα να κάνω όσες δοκιμές θέλω. Μετά την οριστικοποίηση δε μπορώ να κάνω καμία μεταβολή.

5. Τέλος οριστικοποιώ το μηχανογραφικό μου και κρατάω αντίγραφο.

Επίσης:



Αν ανήκω σε ειδική κατηγορία, θα πρέπει να έχω έτοιμα τα απαραίτητα δικαιολογητικά με ημερομηνία όχι μεταγενέστερη από την ημερομηνία υποβολής του Μηχανογραφικού. Τα δικαιολογητικά θα κατατεθούν στη σχολή επιτυχίας. Αν όμως είναι ελλιπή ή ψευδή, ο υποψήφιος διαγράφεται και τιμωρείται με αποκλεισμό από τις Πανελλαδικές για δύο χρόνια.

Βήματα για την επιλογή σχολών που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό.


1. Μελετάω προσεκτικά το αντικείμενο όλων των σχολών που υπάρχουν στα επιστημονικά πεδία που έχω πρόσβαση. Δε φαντάζομαι το αντικείμενο μιας σχολής μόνο από το όνομά της, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει ακριβής αντιστοίχιση ανάμεσα σε αυτά. Για κάθε σχολή εξετάζω κυρίως  τρεις τομείς:
i. Το αντικείμενο και τα προπτυχιακά μαθήματά της.
ii. Τα επαγγελματικά δικαιώματα που εξασφαλίζει το πτυχίο της καθώς και τις δυνατότητες και προοπτικής συνέχισης των σπουδών που μας παρέχει.
iii. Τις βάσεις εισαγωγής των προηγούμενων ετών, αλλά μόνο για να με βοηθήσουν στη σωστή σειρά επιλογής.

2. Αν έχω πρόσβαση σε περισσότερα από δύο επιστημονικά πεδία επιλέγω τα δύο πεδία τα οποία με ενδιαφέρουν περισσότερο.

3. Αποφασίζω, σε συνεργασία με τους γονείς μου, αν υπάρχει η δυνατότητα να φοιτήσω σε άλλες πόλεις και ποιες είναι αυτές. Εξετάζω τις προϋποθέσεις διαμονής σε φοιτητική εστία. Υπολογίστε ότι το κόστος ζωής σε άλλη πόλη, αν νοικιάσω σπίτι, δε μπορεί να είναι λιγότερο από 600Ε/μήνα.
Δείτε εδώ τα περσινά κριτήρια  εισαγωγής σε φοιτητικές εστίες.

4. Επιλέγω τη σειρά των σχολών που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό μου με βάση τις πραγματικές μου επιθυμίες. Δεν ξεχνάω ότι θα μπω στην πρώτη από τις σχολές που έχω δηλώσει και πιάνω τη βάση και δε μπορώ μετά τα αποτελέσματα να αλλάξω σχολή ακόμη και αν έχω περισσότερα μόρια από τη βάση της. Οι βάσεις εισαγωγής των προηγουμένων ετών καθώς και οι εκτιμήσεις των βάσεων φέτος μπορούν να με βοηθήσουν μόνο συμπληρωματικά στην επιλογή της σειράς.  Δείτε στη σελίδα εδώ  δύο χρήσιμες εφαρμογές που θα σας βοηθήσουν στην επιλογή σας.

5. Έχει αναφερθεί ότι θα υπάρξουν και φέτος μετεγγραφές.

Προσέχω επίσης


6. Ανεξάρτητα από το βαθμό πρόσβασης ή τα μόρια που έχω συγκεντρώσει δηλώνω στο μηχανογραφικό δελτία πρώτα τα τμήματα που πραγματικά θα ήθελα να φοιτήσω, ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής τους.

7. Επίσης ανεξάρτητα από το πόσα μόρια συγκέντρωσα δηλώνω αρκετές σχολές, καθώς δεν υπάρχει πραγματικά ασφαλής εκτίμηση βάσεων. Αρκετοί υποψήφιοι δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαιτίας κακών εκτιμήσεων τόσο για τους βαθμούς πρόσβασής τους όσο και για τις βάσεις εισαγωγής των τμημάτων.

8. Κανένα τμήμα δε μπορεί να εγγυηθεί την πλήρη και άμεση απορρόφηση των πτυχιούχων του. Διαλέγω, επομένως, με κύριο κριτήριο τα πραγματικά ενδιαφέροντά μου. Δεν τελειώνουν οι σπουδές με την επιτυχία στις πανελλαδικές, τώρα αρχίζουν και δυστυχώς υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό σπουδαστών που διακόπτει τη φοίτησή του επειδή τελικά το αντικείμενο και τα μαθήματα της σχολής που επέλεξε δε τους ταίριαζαν.

9. Επιλέγω τμήματα με πλατιά γνωστική βάση, ώστε να μπορώ να συνεχίσω ευκολότερα για μεταπτυχιακές σπουδές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου